Monday, January 18, 2010

Resignation

Tadi saya beri surat berhenti kerja pada Teh. Hari esok mungkin saya akan berhadapan dengan Humty Dumty. Saya tahu tindakan ini akan dipersoalkan, cuma berharap janganlah sampai ke akar umbi. Cukup sekadar,mereka tahu saya gembira di situ dan saya perlu alternatif kerja baru ini, sebagai pengukur kejayaan yang hendak dicipta.
Lagipun, perkara kecil sahaja saya ni, adalah juga Teh berkali2 suruh saya fikirkan semula tindakan ini,dan minta saya stay, she also offer me a GL position. If i needed so, money is a matter. I can deny.
But, I am actually didnt heading to more paid,its just same. What can I say that? Win-Win situation. Mmm, entahlah sayu juga hati saya ni hendak meninggalkan hotel itu.
My fren there,AP,said that I am a type of 'silent customer'...,saya tertanya, samakah ia dengan 'silent killer'...She added more, that my tender could be lead management think it's not fair.
Ini tidak adil!!...Apa...
Dakwaan Shareen itu sama sekali tidak tepat, saya mengaku kebarangkalian anggapan itu wujud mungkin ada. Tapi saya sudah juga diperlakukan tidak adil. Adakah saya salah untuk tidak mengadu kerja dengan timpalan gaji serta kelayakan saya kepada syarikat.? Tidak kah saya berlebihan dari mereka yang lagi lama bekerja disitu? Perlukah saya beri alasan-alasan tidak membangun saya semata2 hendak kenaikkan pangkat dan gaji.? Perlukah sepanduk diletakkan dan melaung...saya perlu lebih adil. Ini lah masalahnya, saya binggung.
Masanya tidak sesuai.Tempat nya juga tidak sesuai, begitu juga dengan kelompok orang untuk berbicara tentang ini. Susah saya hendak leraikan isi hati ni.
Saya ada maruah. Saya menjaga air muka saya, tidak akan saya minta kenaikan pangkat dan gaji jika saya rasa saya sudah cukup. Dan janganlah memberi saya setelah membeli saya.
Janganlah naikkan gaji saya semata-mata baru menyedari kesilapan syarikat.
Saya tidak mahu menjadi pinocchio. Saya rela menjadi pari-pari. Mencari tempat teduh sehingga saya berjumpa tempat saya yang sebenar.
Maafkan saya.

No comments:

Post a Comment