Tuesday, February 2, 2010

Bossini Bossana

Aku cukup geram dgn Humty Dumty(Bossini)..Haiz...Tahu-tahu sambut besday aritu je baru, pastu pg2 dah call tanya kenapa aku tak start cari kerja yang dia nak.
Aku pun jawab..No...you forget sir, we finish discussing around 4.30pm..then we celebrates your birthday..and everyone back home..I do something else, KR also back....You forgot?
Hahaha...diam terus siot...Haha..
Sekarang ni minggu closing, tahu2 aku dia dah dapatkan new girl for post KR, as per expected dlm kanun undang2 UMNO aku-Untuk melayu naya orang, yang masuk parti depa juga. MCA.
Nak Cina jugak!!..Kalau bagus ....insyallah lah...tapi experience 1 and half year juga from MyEG Compani gaks. Huk huk...Bila lah melayu nak bangun asyik ditindas ni.
Takde kena pon mcm nak yg diecpectkan. What the hell ya . Fikir2 plak mcm mana plak Bossana aku nanti. Aku pun akan resign 17hb ni. Kali ini bawah MIC. Rela lagi nak bekerjasama dr MCA.
Tp aku benci betul hipothesis Humty Dumty kat boss future aku ni. Mcm sial jer....ingat dia tu bagus sgt ker...Mmm...ada lah bagus tuuu....but...**** ehhh....why so calculative I am??

One more nak story ni, si Teh cukup lah takut aku tak turun ilmu....kat new girl . Not .I am okay bab turun ilmu. Pasal aku memang anak melayu jati- orang melayu yang baik tak berprangsangka nak turunkan ilmu. Ni lah orang melayu kan. Tapi yang ko nak rush2 nape.
Kang pecah kpala budak tu. Gila tak pasal. Boleh ker dia nak follow up within 1 week. Before this KR handover dgn AJ pon 2 weeks. Tu pun 2 weeks yg bergigi 'patah'...lubang2.
Ni pulak nak 1 weeks. 2 post at same time. Wallahualam. Biarpun dia nyusahi basangi dia juga lahi.

Hello....when I come there...No one back me up.Okay. I stand by myself and study myself from a sample before and see how work is carry. And what the hell.....you nak takut2 new girl tak leh buat. As kalau dah percaya sgt hang punya bangsa tu boleh buat kerja.....make up mind...!! Lah.
I know where I standing out for. Tu yang panda IT tu stock stationery pun nak kena amikkan.

Hey woke up lah orang melayu. Jom bangun sama2, kita ni bukan lemah. Bukan untuk dipijak lepas dimerdekakan. Bukan untuk dimop2...buat sidaian jer tepi beranda..Bila perlu jer ada bangsa nak. Bila bodoh letak tepi...Aku merayu kat semua bangsa melayu, rajin2 lah kerja harta macam org Cina tapi jgn jadi mcm dorang yang jenis 'ortodoks' sgt. Bukan semua mcm tu.
Ni pengajaran supaya kita sama2 meningkat maju berdaya saing mcm saranan Pak Najib.

Tgk2 sama jer lah yg sokong 1 Malaysia ni Pak Najib.

Org melayu yang mcm sial tindas bangsa sendiri pun patot letak jer kat kandang tuu. Again, please. Dont look down on Malay.....and Malay jgn sennag sgt makan nasi lemak jer pagi2. Woke up for your bangsa. As per Tun nak.

No comments:

Post a Comment