Thursday, October 29, 2009

MARUAH DIPIJAK DENGAN PUNGGUK

Aku macam dah sedia yang aku akan berhenti kerja. Mungkin sangat digalakkan oleh lebai malang dan sedikit memburukkan imej bodoh aku ini. Entah bila lah aku mampu dan boleh melepaskan kerja jawatan ini.
Hari ni dalam sejarah. Apabila aku dimaki teruk dengan burung pungguk botak. Kisah yang tidak pernah di jangka. Aku kini lebih marah dan geram kerana gagal sekali lagi tersungkur.
Aku hanya menjalankan tugas ku..Its my job.
Aku cuba mengambil tahu dan up to date akan kerja ku. Aku cuma mahu berada di garis betul.
Manakan tahu hendak jadi begini, si setan pungguk botak itu hanyalah PA kepada seorang kawan lebai malang, dan lebih menyedihkan perasan mempunyai kuasa Illahi. Seolah-olah aku yang bersalah, dan segala-galanya.
Kata2nya umpama duri yang beracun apabila dengan lantang membesarkan suara "AWAK TAHU SIAPA SAYA, AWAK INGAT SAYA NI SIAPA,SAYA BOLEH BUAT SOMETHING KAT AWAK TAU, AKU NANGIS DALAM HATI.
AKU BENCI BILA ADA MEREKA YANG BERBUAT BEGINI. AKU BENCI MEREKA.
AKU BENCI.
AKU TIDAK SEDAR APA YANG AKU BALAS PERKATAAN AKU HAMPIR BERKATA BAHAWA MACAM ORANG TAK WARAS NAK MARAH AKU.
AKU PEDULI APA. KEMUDIAN DIA MAHU BERJUMPA DAN SURUH AKU KE BAWAH. BUNYI BETUL2 JAHAT DAN TUSUK. AKU TIDAK MAHU MEMANJANGKAN LALU AKU MEMOHON MAAF DENGAN MENELEFON SEMULA. AKU BERKATA DENGAN MENUNDUK DIRI DAN TERASA MACAM AKU MELETAKKAN MARUAH NI DI BAWAH TAPAK KAKI BATANG PUNGGUK TU. AKU TERASA DIRI AKU LEMAH. AKU BENCI.
LALU AKU KEBALKAN MULUT YANG AKU MINTA MAAF DAN DIA SEPERTI GEMBIRA.


AKU DECLARED PERANG SEKALI LAGI...

No comments:

Post a Comment