Wednesday, December 30, 2009

Bila waktu Telah Berakhir

Alhamdullilah....rupanya lagu ini lagu Opick Aku dah tahu.

Aku hampir kenal suara ni sebenarnya, tapi aku lupa dimana aku pernah dengar suara dan nyanyian Assalamualaikum.


Ok.ok..Ingat lagi entri semalam.-Selagi ada waktu. Rupanya lagu tema nya ialah lagu Opick-Bila waktu Telah Berakhir. Masa aku dengar kesemua lagu2 susunan track itu, aku dapat cam 2-3 buah lagu yang memang pernah aku dah dengar . Tapi dari kumpulan mana, atau download mana, atau dimana aku dengar.
So puas aku godek susunan fail musik dalam laptop ini sampaiker download song all susunan ku rodek. Rupanya2...teduduk diam CD opick itu dalam rak musik lagu aku. Hah..
Betul betul ni. Album Opick Ya Rahman hadiah dari Gaby,kawan indonesia masa belajar. Sungguh aku terharu. Rupanya berada dekat sahaja. Tapi lagu Bila waktu telah terhenti itu tiada dalam track Ya Rahman ni, Cuma ada Assalamualaikum,Beruntunglah,Allah Cinta dan lain 2 -3.

Huhuhuhu......So...Macam mana aku boleh tahu lagu ni Opick punyer. Ok ceritanya macam ni.
Aku balik, dan aku dengar lagu ni betul2,walaupun puas aku dengar lagu ni, kat opis, meang ada setengah lagu ini aku tahu ada unsur Opick, so aku biarkan sahaja berlegar dalam fikiran.
Aku dengar lagu inisambil tulis lirik lagu ini dalam words, lirik Bila waktu terhenti macam sesuai jadi tajuk lagu ni,so aku google dalam internet.
Keluar list lagu yang hampir sama namanya bersama artis Opick, Aku buka link dan lihat lirik nya sama seperti yang aku lakarkan itu.
So. Opick lah . Alhamdullilah. Aku bersyukur sangat.

Aku memang suka sangat Opick sejak ikut lagu Obat Hati nya, lalu aku kirim lagu Opick dari kawan seberang, Tak sangka Opick mencuri hati aku lagi dengan nyanyian Ini.

Aku mahu ucapkan tahniah pada Opick kerana lagu2 yang dibawa sungguh indah maknanyer.

Alhamdullilah. Opick Usahalah lagi.

No comments:

Post a Comment