Thursday, December 31, 2009

Praktikal

Ada seorang budak praktikal, dah sebulan join company aku. Girl, degree in business,Uitm Sabah roundly age 21+. Khabarnya anak buah datin, company ni. Ada aku kisah?
Masa dia mula2 join,ramai kata persis rupanya sama mcm aku. Blah lar. Mana ada. Benci betul kalau ada orang samakan muka aku dengan sesapa yang aku tak suka sgt nak berkenan. Kalau kata muka macam Angelina Jolie,tak adalah aku nak 'touch' sgt. Haha!!!
Pelik, boss aku boleh tak tahu ada budak praktikal nak join. Apa hal HR tak update boss. Lantak lah ini internal issuing problem. Malas nak join.
Aku jumpa boss aku dalam tandas, dia tanya aku samaada aku tahu hal ni. Gila nak mengaku. Aku pun berlakon lah kata tak tahu,baru tahu. 'Semalam I MC lar,I pun baru tahu tadi'.
Padahal dah 2 minggu lalu aku dah tahu dari cucu Haji. Cucu Haji nak menuntut ilmu dengan aku, kasihan terlepas. Cucu Haji pun dah naik 'title'.
Boleh Humty Dumty pun ingat budak praktikal ni aku. Snow White cerita, Humty Dumty masuk ofis nampak budak tu,terus panggil nama aku. Then, dia dah tahu dia tersalah panggil, dia boleh cover jalan terus ke meja aku di belakang. Sure, aku tak ada. MC.
Dia tanya Snow white,mana aku.' Kak xxxx takda. MC' Hehe.
Sekarang ni, budak praktikal itu aku under training dgn aku. 3 minggu. Sekejap je pejam jelik.
Aku pun ganyah dia buat report,start dr hari pertama lagi. Dan dah berceramah sudah 3 hari ni.

Kenapa? Persediaan lah. Maybe aku dah tak lama lagi akan berhijrah. So, aku nak prepare benteng lah ni.Bagi aku, dia ni biasa2 je,so far. Not my type to 'hang on'. Al maklum nama pun praktikal. So 'Optikal' je lah dahulu ye.

No comments:

Post a Comment