Sunday, August 23, 2009

Kerjaku BERTAMBAH-TAMBAH....!!!

Kalau hari2 minggu sebelum ni, aku akan ke Mid Valley. Sekarang aku lebih banyak masa berada di Ofis.Kerja diatas meja aku tak pernah surut.Tak sempat ku follow-up,datang yang lain untuk up-to-date. Tak sempat ku selak ketepi,datang yang lain 'mengganggu'. Rupanya, beginilah 'hidup bergaji' seorang pekerja diatas meja bersegi. Sayangnbya,soal gaji masih tergantung. Kadang2 ada juga aku memikirkan untuk memutuskan tali gantung tu. ASAP!!

Aku dapat satu kerja extra dari Humty Dumty-kerja milik anak syarikat. Tapi kenapa aku yg kena buat. Walaupun ada sedikit pengetahuan tapi sedikit gaji tak memadai memujuk hatiku. Sudahlah aku ditipunya naik gaji. Kenapa tidak minta sahaja orang 'sana' shj buat. Tahupun, kami di'sini' loagi baik dari sana. Entah sedar ketidak lagi. Boleh pujuk aku buat-cakap dgn perlahan. Ok.Fine. I am good one. Of course Tin Kemik boleh buat. Tapi Tin ad abyk kerja -so minta delayed. Taknak pula.

Dimintanya datang Ahad. Cuti pun diselidik. Annual leave pun bersengketa. Susahnya.

Tin.Cepat bangun dan lari.OK!!!!

No comments:

Post a Comment