Thursday, June 18, 2009

Nasib atau Pilihan

Kali ini aku nak cerita dua kaitan ni dalam hidup yang sememangnya aku fikir akulah penentunya,sebab kan aku yang memilih jalan nya. Memang Tuhan yang menentukan. Dua fakta yang kebetulan sama.
Harini,aku berjaya basuh kain.Hehe.Mcm sebelum ni tak berjaya.Maksud aku,berjaya melawan malas dan settlekan misi. Misi gunting rambut ni aku nak tunggu gaji pi saloon.Misi kemas bilik baru separuh.Ni bukan kali ke2-entah keberapa 6 or 7 kali ni aku ubah. Aku perseptif. Lain dari yang lain. Selalu nakkan perubahan dan identiti baru. So,far aku puas hati dengan gubahan bilik ni.Belum sudut barang dan bukujer.
Misi badan berbau ni.Memang malu nak cakap.Aku diberitahu oleh KR,yag Jolie pernah kaata dengan boss,jangan confirmkan kerja untuk aku sebab badan aku berbau.Oh..tidak...sangka. Akhirnya aku di situasi yg paling org tak suka nak dengar. Tapi KR,maklumkan dia baru jer tahu dari Kajol,kelmarin.Aku positif.Aku tahu. Tidak mati pun dan aku perlu tingkatkan prestasi ini.
So,KR kata memang kadang2 ada so,kenapa akuni,tak sedar rupanye.Kadang2 takda. Mungkin yg ada tu,time aku busy ker,berpeluh ker,or entah apa2.Aku malu.Memang malu. Sebab aku perempuan.Lemah.Dan Jolie yang rasa.Oh.Dunia kelam. Aku tahu jangan lah ambil hati,fakta pun,KR pun kata begitu.So,ok.Aku positif lagi. Aku bersihkan diriku betul2 lebih dari sebelum ni. Bukannya aku tak mandi sebelum ini,bukannya aku tak bubuh perfume segantang. Tapi dari mana pula datang bau badan aku ni.Huhuhuhu.Aku fikirkan siang rupanya mendung.Bagiku. Ini adalah pengajaran yang paling bermakna,sangat2 berharga,seseorang menegur kesilapan ku. Baok aku akui,aku sabar,aku terima dan redha. Aku akan berubah.Aku akan naik.Demi diriku yang begitu berharga aku akan berusaha. Menjadikan diriku wangi.Hehe.Menjadikan aku lebih kemas dan bersih.Amin.Terima Kasih KR.

No comments:

Post a Comment